Silvia Carrasco Traduções Ltda
Brasil

São Paulo & Porto Seguro

Português do Brasil

English

Amostra - Avaliação de Mercado - Inglês para Português do Brasil

MARKETPLACE

The estimate egg production for the current year is of 15 billion and 750 million units (14,796 last year), a 1.9% increase.

The per capita/year consumption may be of 87 eggs per inhabitant, a 3.3% reduction, considering that the forecast Brazilian population is of 172.4 million of inhabitants.

 Japan, Italy, Greece, Switzerland, the United States and the Netherlands have large participation of the liquid/powder eggs in manufactered products.

Due to the product’s characteristics, Brazil has conditions to increase its consumption and production, as the production cost is one of the lowest in the world.

As it is a high-quality protein and has a relatively convenient price for the consumer, its usage may be increased as Brazil presents very good possibilities and advantages in comparison to other countries, being these advantages climate, geographic length, favorable environment, grain production and lower production costs.

DISTRIBUTION

40% Supermarkets; 29% Open-air market, discount greengrocery stores and retailers, 19% Producer’s shops, 12% Grocery stores

PARADIGMS

Egg does not increase cholesterol levels in the body! This is the result of two studies carried out in the United States by the US Heart Association and by Harvard University.

The US Heart Association recommends the intake of 4 eggs/week and Harvard University suggests 1/day.

These studies put an end to that mistaken statement, spread all over the world. Science proves that there is no relation between egg consumption and the increased bad cholesterol level in the body.

It is important to spread this information to clear out this historical mistake and to explain people that they can count on a highly nutritious and extremely cheap foodstuff to be part of their daily diet.

LIQUID/POWDER EGG

Brazil has 6 liquid egg manufacturers. These companies basically supply to pasta, mayonnaise and cookie manufacturers (50%); the remaining is exported.

Considering the mentioned market characteristics, we believe that the association with a distribution chain operating in the domestic market can make positive the product and optimize the costs.

MERCADO

A  produção de ovos estimada para este ano em curso é de 15 bilhões e 750 milhões de unidades (14.796 no ano anterior), um crescimento de 1,9%.

O consumo per-capita/ano deverá situar-se em 87 ovos por habitante, uma redução de 3,3%, considerada a população brasileira projetada  em 172,4 milhões de habitantes.

Japão, Itália, Grécia, Suiça, Estados Unidos e Paises Baixos têm grande participação de ovos liquidos/em pó em produtos manufaturados.

Em virtude das caracteristicas do produto ovo, o Brasil tem condições de ampliar o seu consumo e a sua produção, visto que os custos de produção é um dos menores do mundo.

Por ser uma proteina de alta qualidade e ter preço relativo conveniente para o consumidor, sua utilização poderá ser ampliada, pois o Brasil possui ótimas possibilidades e vantagens em relação a outros paises, tais como: clima, extensão geográfica, meio ambiente favorável, produção de grãos e custos de produção inferiores.

DISTRIBUIÇÃO

40% Supermercados, 29% Feiras, sacolões e varejos; 19% Avicolas; 12% Empórios e quitandas

PARADIGMAS

O ovo não aumenta o nível de colesterol no organismo! Este é o resultado de duas pesquisas realizadas nos EUA pela Associação do Coração americana e pela Universidade de Harvard.

A Associação do Coração americana recomenda a ingestão de 4 ovos/semana e a Universidade de Harvard sugere 1 ovo/dia.

Estas pesquisas acabam com uma grande injustiça feita ao ovo em todo o mundo. A ciência comprovou que não há relação entre o consumo de ovos e o aumento do nível de colesterol ruim no organismo.

A multiplicação dessa informação é importante para desfazer um equívoco histórico e esclarecer à população que se pode contar com um alimento altamente nutritivo e extremamente barato para compor sua dieta diária.

OVO LIQUIDO/PÓ

O Brasil possui 6 fabricantes de ovo líquido. Estas empresas fornecem basicamente para os fabricantes de massas, maioneses e biscoitos (50%); o restante é exportado.

Face as caracteristicas de mercado citadas, acreditamos que a associação com uma cadeia de distribuição atuante no mercado nacional pode tornar positivo o produto e a otimizar os custos.